Elevens navn |
CPR |
Virksomhed |
CVR |
H1A | H1B | H2A | H2B | H3 |
Skemaet udfyldes (med det valgte bogstav fra listen nedenfor) først af lærlingen og efterfølgende af den praktikansvarlige. Skemaet skal benyttes som udgangspunkt for en samtale (se afsnittet ”Lærlingesamtaler”) om lærlingens standpunkt. Skemaet underskrives og medbringes på skoleopholdet.
Lærlingen arbejder: | D | Oplæring ikke startet | C | På begynderniveau | B | Godt | A | Selvstændigt |
1. Sikkerhed og miljø | D | C | B | A | |
Lærlingen kan ud fra sin viden om brancherådsvejledning for autolakerere indgå i arbejdet med ATEX, VOC og vedligeholdelse af APV | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende korrekte personlige værnemidler | Elev | ||||
Virksomhed |
2. Overfladevurdering | D | C | B | A | |
Lærlingen kan analysere forskellige overflader og vurdere skadeomfang med henblik på procesforløb | Elev | ||||
Virksomhed |
3. Afdækning | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage almindeligt forekommende afdækningsopgaver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage afdækningsopgaver i forbindelse med ind- og udvendig lakering | Elev | ||||
Virksomhed |
4. Behandlingsprocesser | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage afvaskning | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage reparation af plastdele | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende relevante slibeværktøjer og slibematerialer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage grunding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage spartling | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage korrosionsbeskyttelse | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre fylder | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre non-sanding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sealing | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring af emne og kabine til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan klargøre produkter til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage lakering med fler-lags effektlakker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sammensprøjtning med forskellige tekniker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan udføre afdækning til flere farver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring til aflevering (herunder polering og lakbeskyttelse) | Elev | ||||
Virksomhed |
5. Farver | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage farveanalyse, farveblanding og farvetilpasning | Elev | ||||
Virksomhed |
6. Kvalitetssikring | D | C | B | A | |
Lærlingen kan kvalitetssikre eget arbejde (fra planlægning over arbejdsprocesser til slutresultat) | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan arbejde efter tekniske anvisninger | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for afleveringsfrister og workflowet i et autolakereri | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for og indsigt i forskellige kvalitets- og standardnormer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan planlægge sine egne efter- og videreuddannelsesmuligheder via en personlig uddannelsesplan | Elev | ||||
Virksomhed |
7. Kundebetjening | D | C | B | A | |
Lærlingen kan indgå i samarbejde med samarbejdspartnere og leverandører og indgå i vejledning af værkstedets kunder | Elev | ||||
Virksomhed |
8. Prissætning | D | C | B | A | |
Lærlingen har opnået et grundlæggende kendskab til de programmer, som benyttes til at foretage omkostnings- og prisberegning | Elev | ||||
Virksomhed |
Skolemeddelelser til/fra virksomheden og lærlingen
Skemaets første del udfyldes af den praktikansvarlige og lærlingen – anden del af skolen.
Hvilke praktikmål indgår i lærlingens praktikumprojekt? | |
Afdækning | |
Behandlingsprocesser | |
Kvalitetssikring | |
Sikkerhed og miljø | |
Andet |
Projektevaluering (udfyldes af skolen):
Lærlingen har opnået en eller flere af følgende kompetencer via praktikumforløbet: | |
Lærlingen kan anvende elektronisk kommunikation og informationsindsamling, planlægge sit arbejde og anvende it til tidsnormering, prissætning samt til udførelsen af faglige arbejdsopgaver. | |
Lærlingen kan identificere muligheder for forbedring af materialer, værktøj, teknikker m.v. og deltage i udvikling af faget, herunder innovativt anvende viden om faktorer, som skaber teknologisk udvikling, produktudvikling og nye markeder. | |
Lærlingen kan dels identificere og beskrive årsager til problemer i arbejdsmiljøet og udarbejde forslag til løsning af disse, dels arbejde med sundhed og trivsel, så eleven er i stand til at varetage fagets arbejdsopgaver. | |
Lærlingen kan koble fagets teori og praksis ved hjælp af praktikumopgaver. | |
Lærlingen kan på baggrund af en forståelse af de enkelte processer (fra start til slut) i en arbejdsopgave planlægge sit arbejde og efterfølgende foretage den optimale sammensætning af værktøj, udstyr, materialer og teknikker inden for følgende områder:
|
Dato og elevens underskrift | Dato og virksomhedens underskrift | Dato og skolens underskrift |
Elevens navn |
CPR |
Virksomhed |
CVR |
H1A | H1B | H2A | H2B | H3 |
Skemaet udfyldes (med det valgte bogstav fra listen nedenfor) først af lærlingen og efterfølgende af den praktikansvarlige. Skemaet skal benyttes som udgangspunkt for en samtale (se afsnittet ”Lærlingesamtaler”) om lærlingens standpunkt. Skemaet underskrives og medbringes på skoleopholdet.
Lærlingen arbejder: | D | Oplæring ikke startet | C | På begynderniveau | B | Godt | A | Selvstændigt |
1. Sikkerhed og miljø | D | C | B | A | |
Lærlingen kan ud fra sin viden om brancherådsvejledning for autolakerere indgå i arbejdet med ATEX, VOC og vedligeholdelse af APV | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende korrekte personlige værnemidler | Elev | ||||
Virksomhed |
2. Overfladevurdering | D | C | B | A | |
Lærlingen kan analysere forskellige overflader og vurdere skadeomfang med henblik på procesforløb | Elev | ||||
Virksomhed |
3. Afdækning | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage almindeligt forekommende afdækningsopgaver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage afdækningsopgaver i forbindelse med ind- og udvendig lakering | Elev | ||||
Virksomhed |
4. Behandlingsprocesser | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage afvaskning | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage reparation af plastdele | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende relevante slibeværktøjer og slibematerialer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage grunding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage spartling | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage korrosionsbeskyttelse | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre fylder | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre non-sanding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sealing | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring af emne og kabine til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan klargøre produkter til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage lakering med fler-lags effektlakker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sammensprøjtning med forskellige tekniker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan udføre afdækning til flere farver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring til aflevering (herunder polering og lakbeskyttelse) | Elev | ||||
Virksomhed |
5. Farver | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage farveanalyse, farveblanding og farvetilpasning | Elev | ||||
Virksomhed |
6. Kvalitetssikring | D | C | B | A | |
Lærlingen kan kvalitetssikre eget arbejde (fra planlægning over arbejdsprocesser til slutresultat) | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan arbejde efter tekniske anvisninger | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for afleveringsfrister og workflowet i et autolakereri | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for og indsigt i forskellige kvalitets- og standardnormer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan planlægge sine egne efter- og videreuddannelsesmuligheder via en personlig uddannelsesplan | Elev | ||||
Virksomhed |
7. Kundebetjening | D | C | B | A | |
Lærlingen kan indgå i samarbejde med samarbejdspartnere og leverandører og indgå i vejledning af værkstedets kunder | Elev | ||||
Virksomhed |
8. Prissætning | D | C | B | A | |
Lærlingen har opnået et grundlæggende kendskab til de programmer, som benyttes til at foretage omkostnings- og prisberegning | Elev | ||||
Virksomhed |
Skolemeddelelser til/fra virksomheden og lærlingen
Dato og elevens underskrift | Dato og virksomhedens underskrift | Dato og skolens underskrift |
Elevens navn |
CPR |
Virksomhed |
CVR |
H1A | H1B | H2A | H2B | H3 |
Skemaet udfyldes (med det valgte bogstav fra listen nedenfor) først af lærlingen og efterfølgende af den praktikansvarlige. Skemaet skal benyttes som udgangspunkt for en samtale (se afsnittet ”Lærlingesamtaler”) om lærlingens standpunkt. Skemaet underskrives og medbringes på skoleopholdet.
Lærlingen arbejder: | D | Oplæring ikke startet | C | På begynderniveau | B | Godt | A | Selvstændigt |
1. Sikkerhed og miljø | D | C | B | A | |
Lærlingen kan ud fra sin viden om brancherådsvejledning for autolakerere indgå i arbejdet med ATEX, VOC og vedligeholdelse af APV | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende korrekte personlige værnemidler | Elev | ||||
Virksomhed |
2. Overfladevurdering | D | C | B | A | |
Lærlingen kan analysere forskellige overflader og vurdere skadeomfang med henblik på procesforløb | Elev | ||||
Virksomhed |
3. Afdækning | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage almindeligt forekommende afdækningsopgaver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage afdækningsopgaver i forbindelse med ind- og udvendig lakering | Elev | ||||
Virksomhed |
4. Behandlingsprocesser | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage afvaskning | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage reparation af plastdele | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende relevante slibeværktøjer og slibematerialer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage grunding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage spartling | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage korrosionsbeskyttelse | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre fylder | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre non-sanding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sealing | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring af emne og kabine til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan klargøre produkter til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage lakering med fler-lags effektlakker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sammensprøjtning med forskellige tekniker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan udføre afdækning til flere farver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring til aflevering (herunder polering og lakbeskyttelse) | Elev | ||||
Virksomhed |
5. Farver | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage farveanalyse, farveblanding og farvetilpasning | Elev | ||||
Virksomhed |
6. Kvalitetssikring | D | C | B | A | |
Lærlingen kan kvalitetssikre eget arbejde (fra planlægning over arbejdsprocesser til slutresultat) | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan arbejde efter tekniske anvisninger | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for afleveringsfrister og workflowet i et autolakereri | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for og indsigt i forskellige kvalitets- og standardnormer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan planlægge sine egne efter- og videreuddannelsesmuligheder via en personlig uddannelsesplan | Elev | ||||
Virksomhed |
7. Kundebetjening | D | C | B | A | |
Lærlingen kan indgå i samarbejde med samarbejdspartnere og leverandører og indgå i vejledning af værkstedets kunder | Elev | ||||
Virksomhed |
8. Prissætning | D | C | B | A | |
Lærlingen har opnået et grundlæggende kendskab til de programmer, som benyttes til at foretage omkostnings- og prisberegning | Elev | ||||
Virksomhed |
Skolemeddelelser til/fra virksomheden og lærlingen
Skemaets første del udfyldes af den praktikansvarlige og lærlingen – anden del af skolen.
Hvilke praktikmål indgår i lærlingens praktikumprojekt? | |
Afdækning | |
Behandlingsprocesser | |
Kvalitetssikring | |
Overfladevurdering | |
Sikkerhed og miljø | |
Andet |
Projektevaluering (udfyldes af skolen):
Lærlingen har opnået en eller flere af følgende kompetencer via praktikumforløbet: | |
Lærlingen kan anvende elektronisk kommunikation og informationsindsamling, planlægge sit arbejde og anvende it til tidsnormering, prissætning samt til udførelsen af faglige arbejdsopgaver. | |
Lærlingen kan foretage farveanalyse, farveblanding og farvetilpasning med de mest aktuelle værktøjer og elektroniske hjælpemidler under hensyn til farvernes fysiske og blandingsmæssige egenskaber. | |
Lærlingen kan dels identificere og beskrive årsager til problemer i arbejdsmiljøet og udarbejde forslag til løsning af disse, dels arbejde med sundhed og trivsel, så eleven er i stand til at varetage fagets arbejdsopgaver. | |
Lærlingen kan koble fagets teori og praksis ved hjælp af praktikumopgaver. | |
Lærlingen kan på baggrund af en forståelse af de enkelte processer (fra start til slut) i en arbejdsopgave planlægge sit arbejde og efterfølgende foretage den optimale sammensætning af værktøj, udstyr, materialer og teknikker inden for følgende områder:
|
Dato og elevens underskrift | Dato og virksomhedens underskrift | Dato og skolens underskrift |
Elevens navn |
CPR |
Virksomhed |
CVR |
H1A | H1B | H2A | H2B | H3 |
Skemaet udfyldes (med det valgte bogstav fra listen nedenfor) først af lærlingen og efterfølgende af den praktikansvarlige. Skemaet skal benyttes som udgangspunkt for en samtale (se afsnittet ”Lærlingesamtaler”) om lærlingens standpunkt. Skemaet underskrives og medbringes på skoleopholdet.
Lærlingen arbejder: | D | Oplæring ikke startet | C | På begynderniveau | B | Godt | A | Selvstændigt |
1. Sikkerhed og miljø | D | C | B | A | |
Lærlingen kan ud fra sin viden om brancherådsvejledning for autolakerere indgå i arbejdet med ATEX, VOC og vedligeholdelse af APV | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende korrekte personlige værnemidler | Elev | ||||
Virksomhed |
2. Overfladevurdering | D | C | B | A | |
Lærlingen kan analysere forskellige overflader og vurdere skadeomfang med henblik på procesforløb | Elev | ||||
Virksomhed |
3. Afdækning | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage almindeligt forekommende afdækningsopgaver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage afdækningsopgaver i forbindelse med ind- og udvendig lakering | Elev | ||||
Virksomhed |
4. Behandlingsprocesser | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage afvaskning | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage reparation af plastdele | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende relevante slibeværktøjer og slibematerialer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage grunding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage spartling | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage korrosionsbeskyttelse | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre fylder | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre non-sanding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sealing | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring af emne og kabine til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan klargøre produkter til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage lakering med fler-lags effektlakker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sammensprøjtning med forskellige tekniker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan udføre afdækning til flere farver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring til aflevering (herunder polering og lakbeskyttelse) | Elev | ||||
Virksomhed |
5. Farver | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage farveanalyse, farveblanding og farvetilpasning | Elev | ||||
Virksomhed |
6. Kvalitetssikring | D | C | B | A | |
Lærlingen kan kvalitetssikre eget arbejde (fra planlægning over arbejdsprocesser til slutresultat) | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan arbejde efter tekniske anvisninger | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for afleveringsfrister og workflowet i et autolakereri | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for og indsigt i forskellige kvalitets- og standardnormer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan planlægge sine egne efter- og videreuddannelsesmuligheder via en personlig uddannelsesplan | Elev | ||||
Virksomhed |
7. Kundebetjening | D | C | B | A | |
Lærlingen kan indgå i samarbejde med samarbejdspartnere og leverandører og indgå i vejledning af værkstedets kunder | Elev | ||||
Virksomhed |
8. Prissætning | D | C | B | A | |
Lærlingen har opnået et grundlæggende kendskab til de programmer, som benyttes til at foretage omkostnings- og prisberegning | Elev | ||||
Virksomhed |
Skolemeddelelser til/fra virksomheden og lærlingen
Dato og elevens underskrift | Dato og virksomhedens underskrift | Dato og skolens underskrift |
Elevens navn |
CPR |
Virksomhed |
CVR |
H1A | H1B | H2A | H2B | H3 |
Skemaet udfyldes (med det valgte bogstav fra listen nedenfor) først af lærlingen og efterfølgende af den praktikansvarlige. Skemaet skal benyttes som udgangspunkt for en samtale (se afsnittet ”Lærlingesamtaler”) om lærlingens standpunkt. Skemaet underskrives og medbringes på skoleopholdet.
Lærlingen arbejder: | D | Oplæring ikke startet | C | På begynderniveau | B | Godt | A | Selvstændigt |
1. Sikkerhed og miljø | D | C | B | A | |
Lærlingen kan ud fra sin viden om brancherådsvejledning for autolakerere indgå i arbejdet med ATEX, VOC og vedligeholdelse af APV | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende korrekte personlige værnemidler | Elev | ||||
Virksomhed |
2. Overfladevurdering | D | C | B | A | |
Lærlingen kan analysere forskellige overflader og vurdere skadeomfang med henblik på procesforløb | Elev | ||||
Virksomhed |
3. Afdækning | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage almindeligt forekommende afdækningsopgaver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage afdækningsopgaver i forbindelse med ind- og udvendig lakering | Elev | ||||
Virksomhed |
4. Behandlingsprocesser | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage afvaskning | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage reparation af plastdele | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan vælge og anvende relevante slibeværktøjer og slibematerialer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage grunding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage spartling | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage korrosionsbeskyttelse | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre fylder | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan påføre non-sanding | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sealing | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring af emne og kabine til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan klargøre produkter til lakering | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage lakering med fler-lags effektlakker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage sammensprøjtning med forskellige tekniker | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan udføre afdækning til flere farver | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan foretage klargøring til aflevering (herunder polering og lakbeskyttelse) | Elev | ||||
Virksomhed |
5. Farver | D | C | B | A | |
Lærlingen kan foretage farveanalyse, farveblanding og farvetilpasning | Elev | ||||
Virksomhed |
6. Kvalitetssikring | D | C | B | A | |
Lærlingen kan kvalitetssikre eget arbejde (fra planlægning over arbejdsprocesser til slutresultat) | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan arbejde efter tekniske anvisninger | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for afleveringsfrister og workflowet i et autolakereri | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen har forståelse for og indsigt i forskellige kvalitets- og standardnormer | Elev | ||||
Virksomhed | |||||
Lærlingen kan planlægge sine egne efter- og videreuddannelsesmuligheder via en personlig uddannelsesplan | Elev | ||||
Virksomhed |
7. Kundebetjening | D | C | B | A | |
Lærlingen kan indgå i samarbejde med samarbejdspartnere og leverandører og indgå i vejledning af værkstedets kunder | Elev | ||||
Virksomhed |
8. Prissætning | D | C | B | A | |
Lærlingen har opnået et grundlæggende kendskab til de programmer, som benyttes til at foretage omkostnings- og prisberegning | Elev | ||||
Virksomhed |
Skolemeddelelser til/fra virksomheden og lærlingen
Skemaets første del udfyldes af den praktikansvarlige og lærlingen – anden del af skolen.
Hvilke praktikmål indgår i lærlingens praktikumprojekt? | |
Afdækning | |
Behandlingsprocesser | |
Farver | |
Kundebetjening | |
Kvalitetssikring | |
Overfladevurdering | |
Sikkerhed og miljø |
Projektevaluering (udfyldes af skolen):
Lærlingen har opnået en eller flere af følgende kompetencer via praktikumforløbet: | |
Lærlingen kan anvende elektronisk kommunikation og informationsindsamling, planlægge sit arbejde og anvende it til tidsnormering, prissætning samt til udførelsen af faglige arbejdsopgaver. | |
Lærlingen kan foretage farveanalyse, farveblanding og farvetilpasning med de mest aktuelle værktøjer og elektroniske hjælpemidler under hensyn til farvernes fysiske og blandingsmæssige egenskaber. | |
Lærlingen kan identificere muligheder for forbedring af materialer, værktøj, teknikker m.v. og deltage i udvikling af faget, herunder innovativt anvende viden om faktorer, som skaber teknologisk udvikling, produktudvikling og nye markeder. | |
Lærlingen kan identificere forskellige typer industriel overfladebehandling med tilknyttede sikkerhedsforanstaltninger, materialer, anlæg og maskiner, påføringsmetoder, kontrol- og kvalitetsprocedurer samt reparation og vedligeholdelse. | |
Lærlingen kan på baggrund af fagets udvikling forstå behovet for personlig efter- og videreuddannelse. | |
Lærlingen kan koble fagets teori og praksis ved hjælp af praktikumopgaver. | |
Lærlingen kan på baggrund af en forståelse af de enkelte processer (fra start til slut) i en arbejdsopgave planlægge sit arbejde og efterfølgende foretage den optimale sammensætning af værktøj, udstyr, materialer og teknikker inden for følgende områder:
|
Dato og elevens underskrift | Dato og virksomhedens underskrift | Dato og skolens underskrift |